Avtor: zukrprimskovo Objavljeno: 16. 03. 2013

Vnesite vaš naslov

 

Jn 8,1–11

PODROČJE SPOPADA

 

Priče smo spopadu, ki se v njem odloča o življenju in smrti. Žena se je spozabila in prestopila Mojzesovo postavo. Čuvarji te postave – pismouki in farizeji – zahtevajo kazen, ki je po zakonu za takšne prestopke predpisana, to je kamenjanje.

Če pa si dogodek pogledamo pobliže, vidimo, da so pismouki in farizeji ženo in njen greh uporabili le za sredstvo, da bi se spopadli z Jezusom. Računali so, da se bo Jezus za grešnico zavzel in jo zagovarjal. To jim bo dalo priložnost, da ga bodo pred ljudstvom očrnili kot zagovornika prešuštva in zaničevalca postave. Morda jim bo uspelo celo naščuvati ljudi, da bodo poleg grešnice kamenjali še njega.

Jezus je spregledal njihovo zvijačo in z nekaj besedami dogajanje popolnoma preusmeril. Ženinim tožilcem je dal vedeti, da pravo področje spopada ni med ženo in njimi, prav tako ne med njim in njimi, temveč nekje drugje: v njihovih srcih. Farizej, odvrni pogled od grešne žene, zazri se v svojo grešnost, z njo se spopadi! Za tvoj greh gre, ne za njen, za to gre, kakšen si ti, kakšen ne bi smel biti in kakšen bi moral biti.

Kakšen bi moral biti? Pravičen. Izpolnjevalec postave. Poštenjak v odnosu do sebe, do okolja, do ljudi in do Boga.

Kaj pa si? Kršilec postave. Grešnik. Postava, ki se z njo spravljaš nad bližnjega, te graja: Obsodi najprej sebe! Kamen, ki ga vihtiš v roki, da bi ga zagnal v drugega, ti kliče: Zaženi ga vase! Če te že veseli spopadati se s kakšnim grehom, se spopadaj s svojim; ta je zate življenjskega pomena.

 

Po: Beseda da Besedo